De eerste weken - Reisverslag uit Cranbourne, Australië van Rosanne Been - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit Cranbourne, Australië van Rosanne Been - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

08 November 2015 | Australië, Cranbourne

Hier een verslagje uit het prachtige Australië! Ik ben nu ongeveer twee weken in Australië en heb het ontzettend naar mijn zin.
Ik woon in Cranbourne (een suburb van Melbourne) bij een gastgezin. Het is er erg gezellig en ze nemen me mee naar allerlei mooie plekken hier in de buurt.
Op mijn eerste zaterdag hier zijn we 's avonds naar Lygon Street in Melbourne geweest om uiteten te gaan. Dit is een lange straat met alleen maar Italiaanse restaurantjes. Bij elk restaurant staat iemand buiten die probeert je naar zijn restaurant te krijgen. Het is een hele gezellige straat en als ik midden in Melbourne zat, zou ik er waarschijnlijk heel vaak te vinden zijn :)
Verder ben ik dat weekend naar de Dandenong Ranges geweest. Dit zijn een soort heuvels met bossen waar echt enorm hoge bomen staan. Er vlogen allerlei mooie vogels rond, zoals kaketoes en rosella's. Erg leuk om te fotograferen dus! Ik zal wat foto's plaatsen bij het verslag :)
Het plan was om vorig weekend te gaan kamperen, maar de weersverwachting was zo slecht dat we niet zijn gegaan. In plaats daarvan zijn we op zaterdag overdag naar Melbourne geweest. Een erg leuke stad. We zijn op een hoge wolkenkrabber geweest om uit te kijken over de stad. Verder zijn we naar de Queen Victoria Market geweest en hebben we nog een beetje rondgelopen door de stad. Daarna zijn we naar een pier onderin Melbourne geweest, waar we een mooi uitzicht hadden over de skyline van Melbourne.
Verder heb ik al een aantal keer gebarbecued en bij een kampvuurtje gezeten. Typisch Australisch.
Je kunt hier trouwens echt alles kopen aan Nederlandse producten. Hagelslag, pepernoten, speculaasjes, echte Nederlandse kaas enz. Dus ik ben heel blij dat ik m’n Nederlandse boterham met kaas niet hoef te missen ;)
Ik heb nog een aantal leuke tripjes in het vooruitzicht. Volgend weekend gaan we waarschijnlijk naar Philip Island. Een mooi eiland met onder andere pinguïns, kangoeroes en koala’s.
Verder heb ik vliegtickets geboekt voor een reisje van vijf dagen naar Tasmanië op 26 november. Dit is een eiland onder Australië en het is ongeveer anderhalf keer zo groot als Nederland. Ik heb een autootje gehuurd, dus ik kan heerlijk over het eiland crossen.

Naast dit alles ben ik ook begonnen met stagelopen bij DutchCare. Daar is deze reis natuurlijk allemaal om begonnen.
Het bevalt me erg goed en ik kan steeds meer gaan doen. Ik mag beginnen met medicijnen te delen en ik moet steeds meer gaan regelen voor de bewoners.
Bijna alle bewoners spreken Nederlands, dus dat is lekker makkelijk. Het Engels en Nederlands gaat wel een beetje door elkaar heen. Alles moet namelijk geregeld worden in het Engels en ongeveer 60 a 70% van de medewerkers spreekt Engels. Dus met collega’s praat ik veelal in het Engels.
Ik heb het tot nu toe erg naar mijn zin daar, dus de komende weken zal ik zeker door komen.

Tot zover mijn eerste verslagje. Ik zal jullie op de hoogte houden van de komende avonturen!


  • 08 November 2015 - 20:45

    Eri Smit:

    Ha Rosanne,

    Leuk je reisverslag. Ik lees dat je het erg naar je zin hebt. Goed dat je steeds meer taken op je werk mag uitvoeren en prachtig dat je ook in de gelegenheid bent om wat van het land te zien. Mooie foto's van die kaketoes!
    Vandaag zijn wij met je ouders en met Hermen, Tony, Gerdien, Elzo, Esther en Fred in Ommen geweest voor de hondenuitlaatdag. Het was een hele geEllige dag en heel grappig met al die honden.
    Heel veel plezier met het vervolg van je avontuur in Australië!
    Groetjes van Eri en Henk


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cranbourne

Rosanne

Actief sinds 18 Okt. 2015
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 2183

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2015 - 29 Januari 2016

Stage in Australië

Landen bezocht: