Phillip Island & Tasmanië! - Reisverslag uit Cranbourne, Australië van Rosanne Been - WaarBenJij.nu Phillip Island & Tasmanië! - Reisverslag uit Cranbourne, Australië van Rosanne Been - WaarBenJij.nu

Phillip Island & Tasmanië!

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

03 December 2015 | Australië, Cranbourne

Hallo allemaal!
Hoe is het daar in dat koude regenachtige kikkerlandje? Op 1 december is hier de zomer begonnen en dat is te merken aan de heerlijke temperatuur. Het is hier steeds tussen de 25 en de 34 graden. Heerlijk dus :)
De afgelopen weken heb ik een aantal mooie plaatsen bezocht in Australië.
Om te beginnen ben ik twee weken geleden een weekendje weg geweest. Met John en Grietje (hostfamily) ben ik naar een caravanpark vlakbij Phillip Island geweest. We zaten heel dichtbij het strand, dus toen we aankwamen hebben we meteen een heerlijke strandwandeling gemaakt. In de avond zaten we aan het kampvuur met een heerlijk glas wijn. Wat een leven he? ;)
Op zaterdag zijn we naar Phillip Island geweest. Dit is een eiland helemaal in het zuiden met prachtige natuur. We hebben zijn naar een mooi uitkijkpunt geweest en ik heb mijn eerste kangoeroes in het wild gezien! Foto's zet ik weer bij het verslag.
Verder zijn we naar een wildlifepark geweest waar je kangoeroes mag voeren en koala's en andere Australische dieren kunt zien.
Het voeren van de kangoeroes was erg leuk en ik heb natuurlijk de nodige foto's en selfies gemaakt.
's Avonds hebben we in een Italiaans restaurant met uitzicht op zee gegeten, heerlijk!

Verder ben ik vorige week donderdag naar Tasmanië gevlogen. Hier ben ik 5 dagen geweest. Ik heb een auto gehuurd en heb rondgetourd over het eiland. Eerst heb ik 3 dagen in een hostel in Hobart (de hoofdstad) gezeten en de laatste twee dagen was ik in Launceston.
Op vrijdag ben ik naar een national park geweest. Je rijdt daar in je eentje met de auto door de bergen en komt bijna niemand tegen. Wat een vrijheid!
De natuur was prachtig en er lag zelfs sneeuw op de top van de bergen.
Op zaterdag ben ik naar de Salamanca market in Hobart geweest. Een gezellige markt in het centrum. Ze verkochten zelfs Nederlandse oliebollen.
Daarna ben ik langs de kust omhoog gereden richting Launceston. Het uitzicht was prachtig vanuit de auto en af en toe ben ik even gestopt om strandwandelingetjes te maken.
Op de kaart lijkt alles vrij dichtbij, maar uiteindelijk ben je zo drie uur bezig om op de plek van bestemming te komen.
Op zondag ben ik naar Bay of Fires geweest. Het koste me drie uur om er te komen, maar het was het meer dan waard. Wat een prachtig strand! Het zand was wit en het water was zo helder blauw. Omgeven door rotsen met een oranje laag erover heen. Ik heb daar een tijd rondgelopen en ben daarna rond gaan rijden langs de kust van Bay of Fires. Wat een uitzicht. Dan heb je wel even door dat je aan de andere kant van de wereld zit.
Op maandag ben ik nog naar een grot geweest en ben ik de stad in geweest om daarna 's avonds in het vliegtuig te stappen, terug naar Melbourne. 5 geweldige dagen!

Stage gaat natuurlijk ook gewoon door en alles gaat goed :) Ik heb het erg naar mijn zin bij DutchCare.
Morgen vieren we Sinterklaas op stage en ik zal zwarte piet spelen.
In het volgende verslag zal ik daar natuurlijk wat foto's van posten.

Dit was het voor nu en ik zal over een tijdje weer een verslagje plaatsen!






  • 05 December 2015 - 21:02

    Eri:

    Ha die lieve Rosanne,

    Dank voor je leuke verslag. Wat een mooi foto's heb je gemaakt en wat een prachtig landschap! Mooi die kangoeroes! Wat stoer dat je daar met een gehuurde auto hebt rondgetourd.
    Fijn dat je het naar je zin hebt op je stage en bij je gastgezin!
    Nog heel veel goeds toegewenst in Australië.

    Veel liefs, Eri en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cranbourne

Rosanne

Actief sinds 18 Okt. 2015
Verslag gelezen: 803
Totaal aantal bezoekers 2189

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2015 - 29 Januari 2016

Stage in Australië

Landen bezocht: